Îngrijește-ți Adidașii De Alergat!

Femei alergândPentru că vrei să te poți bucura de cât mai mulți kilometri alergați în adidașii pe care tocmai ți i-ai cumpărat, e bine să ai o leacă de grijă pentru ei. Nu-i mare lucru și câteva clipe de atenție le pot prelungi viața considerabil.

Mai jos ai să găsești câteva întrebări care apar frecvent legat de subiectul ăsta.

 

Î: Cum pot prelungi viața adidașilor mei de alergat?

R: În primul rând, ai grijă de ei. Nu-i depozita în spații reci (în fața ușii sau într-un balcon neînchis) iarna sau direct în soare vara. Și nu purta adidașii de alergat pentru alte sporturi (fotbal, tenis, baschet). După ce alergi prin ploaie sau ai călcat în băltoacă, usucă-i punându-i lângă o sursă de căldură (dar nu pe sobă Smile ).

Î: O să reziste mai mult dacă folosesc două perechi alternativ ?

R: Nu prea. Adidașii nu sunt ca organismul tău. Nu au nevoie de timpi de odihnă. Adidașii sunt făcuți din spumă și cauciuc, iar utilizarea lor zilnică nu le afectează durabilitatea în general. Două excepții: dacă alergi de două ori pe zi, sau dacă îi uzi în mod frecvent, atunci este o idee bună să alternezi două perechi ca să-i poți lăsa să se usuce bine.

Î: Am avut o pereche care a rezistat doi ani. Acum, am dat peste niște adidași care s-au dus în câteva luni. Ce naiba?

R: Modele diferite de adidași sunt făcute din materiale diferite. Unii adidași pentru alergat rezistă mai mult în timp pentru că sunt făcuți din materiale mai bune.

Î: Are legătura greutatea adidașilor cu durabilitatea?

R: Absout! În general, adidașii mai ușori sunt mai puțin rezistenți. Asta e unul din motivele pentru care adidașii pentru curse rezistă mai puțin adidașii pentur fitness.

Î: Sunt și alte elemente de care trebuie să țin cont?

R: Toți ceilalți factori țin de fizicul și de stilul tău de alergat. Dacă ești un alergător mai masiv care se antrenează de regulă pe trasee asfaltate, tălpile ți se vor toci mai rapid decât pentru un alergător cât un fulg de nea care folosește trasee de iarbă sau pământ.

Î: Cum îmi dau seama că adidașii mei s-au tocit suficient și trebuiesc schimbați?

R: Pentru motivele prezentate mai sus, este imposibil de dat o distanță sau durată exactă. Dar sunt câteva lucruri pe care le poți face: 1) apasă cu degetul pe talpă să vezi dacă se simte comprimată sau gata să crape. 2) pune-i pe o masă și uită-te după eventuale dezechilibrări. Dacă sunt prea tociți într-o parte sau dacă dacă stau înclinați. 3) Dacă simți dureri, de regulă este un indiciu că e timpul să-ți iei o pereche nouă.

În plus, trebuie să știi că talpa se deteriorează înaintea pâzei de deasupra. Chiar dacă aceasta încă arată bine, dacă talpa e tocită, e timpul să-ți iei alți adidași.

Î: Ce altceva mai pot face?

R: Distanța parcursă într-o pereche nu este cel mai bun indicator, dar totuși sunt persoane care își notează ce distanță au alergat în fiecare pereche de adidași. Nu-i o idee rea. Alții își notează undeva pe adidași data la care i-au cumpărat, astfel încât să știe când au trecut câteva luni și e timpul pentru o nouă pereche.

Î: Cam ce distanță ar trebui să reziste o pereche bună de adidași pentru alergat?

R: E greu de spus pentru că sunt foarte multe variabile implicate. Dar, în mod normal, ar trebui să poți face 500-550 de kilometri lejer și să mai reziste încă vre-o 200 – 300 peste asta. Probabil că o pereche mai ușoară o să reziste mai puțin. Unii sportivi care au un stil corect de alergat pot foarte lejer să țină o pereche pentru 1100-1200 km.

Leave a Comment

Previous post:

Next post: