Cum să-ți Alegi Niște Adidași Pentru Alergat

Dacă vrei să realizezi măcar puțină performanță când alergi, trebuie să ai grijă și ce adidași folosești. Mi s-a întâmplat de prea multe ori să pun niște adidași oarecare în picioare și să o tai la alergat, ca să-mi dau seama că nu pot să termin nici măcat traseul meu de bază.

Acum am mai crescut, sunt mai înțelept și stiu ce e de făcut.

În primul rând, fă rost de adidași concepuți special pentru alergat. Nu poți să alergi cu orice pereche ai găsit aruncată prin casă. Aveam obiceiul să-mi iau adidașii Vans în picioare și să merg la alergat. Apoi mă întrebam de ce mă dor gleznele și abia pot să țin pasul cu ceilalți.

Prima dată când am pus în picioare o pereche de adidași de alergat, mamă, zici că pluteam! Băgam ture de Ciuperca (lacul unde mă învârt eu de obicei prin Tulcea) în continuu și abia dacă oboseam o leacă.

Mi s-a părut ciudat, dar chiar avea logică treaba. Trebuie să-ți iei papuci speciali pentru alergat, altfel dai de bucluc.

Adidași Pentru Alergat

Cum trebuie să se simtă pe picioare?

Sunt grămezi de experți care dau tot felul de sfaturi în privința asta, dar cam toți bat spre aceleași idei, prezentate mai jos:

Călcâiul trebuie să fie liber să se miște. Trebuie să se simtă confortabil înăuntru și să nu fie foarte strâns. Este bine ca atunci când tragi șireturile (fără să faci fundă), să poți să scoți piciorul afară dintr-o singură mișcare. Ai grijă să nu te jeneze la călcâie de loc pentru că, în timp, nu va face decât să se intensifice.

Mi-am luat odată o perechede adidași Reebok care imi frecau glezna groaznic și după vre-un kilometru, îmi dădeau sângele. Nu vrei asta!

Partea superioară trebuie să-ți cuprindă bine laba piciorului. Adidasul trebuie să se simtă ca o mănușă, care crează o presiune foarte mică și uniformă. Dacă simți că e vre-un punct în care te apasă mai tare, încearcă să mai legi odată șireturile.

Dacă problema persistă, poate că e bine să schimbi modelul, pentru că o să devină din ce în ce mai dureros.

Vezi cât de tare se îndoaie. E foarte important să vezi cât de flexibil este adidasul și, de asemenea, să verifici că se îndoaie pe aceleași axe pe care se flexează piciorul. Dacă nu sunt bine aliniate, o să simți o durere enervantă pe la mijlocul talpei.

Dacă nu este suficient de flexibil, este posibil să-ți afecteze tendonul lui Ahile.

Asigură-te că e loc suficient pentru degete. Nu cred ca e ceva mai dureros și enervant decât să alergi câțiva kilometrii cu degetele ghemuite și apoi să te trezești cu bătături și, mai rău, cu unghiile învinețite. Odată ce te-ai asigurat că partea superioară îți ține picioarele confortabil, trebuie să te asiguri că mai este un spațiu de un deget în fața și lateralele degetelor.

Indiferent cât alunecă picioarele din spate în față sau în lateral, degetele nu ar trebui să atingă lateralele. Gândește-te și la faptul că după ce ai alergat câțiva kilometrii, picioarele se cam unflă și n-o să-ți mai vină la fel de bine.

Potrivește-ți adidașii cu conturul picioarelor. În final, cel mai important pas este pur și simplu să iei adidașii la o alergare de test prin magazin sau într-un hol ca să vezi dacă simți vre-un disconfort. Cam ăsta ar trebui să fie testul suprem.

Cam asta sunt lucrurile de care ar trebui să ții cont când îți cumperi o pereche de adidași pentru alergat. Trebuie să acorzi o leacă mai multă atenție decât la o pereche obișnuită, pentru că aici deja este în joc sănătatea ta.

De multe ori, se poate ca aceste modele speciale să coste mai mult, dar este o investiție bună, având în vedere avantajele. Poți să găsești aici niște modele de adidași pentru alergat.

Leave a Comment

Previous post:

Next post: